שולחן עגול בנושא גיוס מרחוק במחצית ראשונה של 2021

פורסם ב-11/01/2021 ע״י מיכל פריד

שתפו את הכתבה

סיכום שולחן עגול מאת מיכל פריד

השבוע התקיים שולחן עגול בנושא גיוס, והאם הגיוס מרחוק הוא זמני לתקופת הקורונה או הולך להישאר כדרך חיים?

השתתפו שי סקנדרני, בעלים של חברת webstick, כרמית הירש יועצת חוויית משתמש, חדשנות ואסטרטגיית מוצר לסטארטאפים, סימה קרופטקין מומחית SEO מחברת סלינה – חברה המספקת פתרונות לנוודים דיגיטליים, 6 מנהלות גיוס ומשאבי אנוש ואנוכי – מאמנת קריירה ויועצת תעסוקתית.

יש תחושה ששנת 2021 היא שוק של עובדים. למשרות רבות אין מענה והחברות מתמודדות עם מאות ואלפי משרות לא מאויישות, במיוחד חברות בצמיחה.

יחד עם זאת, ישנם תחומים בהם נעלמו או הצטמצמו משרות ויש כיוון של הסבה מקצועית פנים ארגונית או נטישת עובדים את התחום ומציאת עבודה אחרת.

הנושאים שעלו בדיון:

מהשיח עלה כי שיטת העבודה ההיברידית הולכת להישאר בארגונים, החל מיום בשבוע ועד ל 4-5 ימים בשבוע, כאשר כל הארגונים הבינו כי חשוב להתגמש עם העובדים.

יש תחושה שהעובדים היו אפקטיבים ויעילים מאוד מהבית, התפוקה והעסקים לא רק שלא נפגעו, אלא ארגונים חסכו הוצאות רבות בתקופה הזו.

המשתתפים התייחסו ליתרונות של עבודה מרחוק שמתבטאים בגמישות בשעות העבודה וביכולת לשלב פלחי חיים כמו פנאי ומשפחה.
יחד עם זאת, כדי ליצר שגרות עבודה, שיתוף ועבודת צוות הונחלו זמני חפיפה בין אנשים העובדים יחד שבהם יוכלו לקיים ישיבות צוות ודיונים בנושאים מקצועיים.

לגבי מצב האי ודאות הקיים כיום בעולם בכלל ובשוק הגיוס, הדיון נסב על השפעת מידת הוודאות על העובדים בתהליך ומה יכול לשפר אותה.

הוודאות היא גורם במערכת השיקולים של עובדים. עובדים שמחפשים וודאות גבוהה, יהיה להם חשוב להיות בקשר שוטף עם מנהלי החברה, לקבל עדכונים שוטפים על הנעשה, על מצב החברה, מצב המכירות, מצב הפיתוח, התאמות החברה לתקופת הקורונה מבחינה לוגיסטית, עדכון תהליכי העבודה. להשתתף בפעילות צוותית וארגונית לגיבוש חברתי וכל דבר שיגרום להם לשייכות וביטחון בארגון.

אז בנוסף לטיפים ולעשיה שהפכה מקובלת כמו לשלוח לבתי העובדים שי לחגים, קיום אירועי גיבוש בזום או במקום פתוח בטבע, מתן אמצעי עבודה כמו ציוד טכנולוגי ומתן תמורה כספית להוצאות הגדלות כמו חשמל עקב עבודה מהבית, הוצע להיות קשובים ולעזור אפילו בשירות שמרטפות או הסעדה לעובדים.

חיבור לצוות הקולט הוא עוד גורם שמשפיע על הצלחת הגיוס. כיום נהוג בארגונים לשלב את חברי הצוות כולו או חלקם, לעיתים לאחר הכשרה מתאימה בתהליך הגיוס. כדי לא ליצור עומס גבוה מומלץ לשלב את הצוות בשלב מתקדם יותר של התהליך וגם הומלץ להכשיר ולמתג את חברי הצוות המשתתפים. יש ארגונים שמכשירים גם את המנהלים לתהליך ובונים יחד איתם שאלון שינחה אותם במהלך הראיונות ומותאם לצרכי היחידה אותם הם מנהלים.

כרמית המליצה להסתכל על חוויית המועמדים (Candidate Experience) כקו מנחה שיכול לשפר את התהליך ולהקל עליו. ישנם חברות בהן תהליכי הגיוס ארוכים מאוד ומתישים את המועמדים ובנוסף מתן מבחנים לא מידתיים, השהיית מענים או שיח לא מכבד ואטום לרגשות ולצרכים של המועמדים מייצרים תחושת תסכול לאורך התהליך. אז העלינו את השיח והיחס המכבד שאחד הביטויים שלו הוא שקיפות התהליך מבחינת כמות ומהות השלבים, מי האנשים שאיתם יבוא המועמד במגע, אופן התקשורת איתו, משך הזמן בין כל אחד מהשלבים והזמן המצופה למענה.

הוצע על ידי הצוות לערוך סירטון וידאו מנקודת מבטו של המועמד ובו סיור באתרי החברה המגייסת והכרות עם המראה והאווירה באזורי העבודה ואזורי המנוחה, המטבח, השירותים והרווחה.

כמו בכל מפגש מהסוג הזה היה פורקן לרגשות ולתסכול, היה עידוד והכלה לקושי והיו הרבה טיפים ורעיונות חדשים ליישום.

נתראה בדיון הבא,

שלכם,
צוות REMOTEAM


    הטופס נשלח בהצלחה:)